input{ background: url()repeat; border: 1px solid black; font-family: Century Gothic; color: white; font-weight: none; font-size: 9px; } textarea{ background: url()repeat; border: 1px solid black; font-family: Century Gothic; color: blue; font-weight: none; font-size: 9px; }


» ThunderBlaze

 
En av de minsta hästarna jag har i stallet. Liten men tuff de vill säga är hon en väldigt modig tjej och ger sig på alldeles för svåra uppgifter. 
 
Lite info: 
 
Namn: ThunderBlaze
Ålder: Född år 2010 alltså blir hon 4 iår :) 
Kön: Sto 
Inrikting: Ponnygalopp eller ponnyterräng :)
Ras: Jorvikisk Ponny
 
 
Hur gick allting till?: 
 
 
Hur jag fick min ponny var igentligen ingen upplevelse för mig utan mer en berättelse långt tillbaka. Men för att göra denna berättelse kort så börjar jag direkt. 
För ingefär 53 år sen så levde en vacker dam. Denna vackra dam var min mormor. Hon jobbade då på en stor herrgård i norra delen av jorvik. Hon var fru åt den sten rika mannen på andra sidan berget.
Hon fick slita dag in och dag ut men en dag kom gubben äntligen något åt henne. Det var en ståtlig ponny. 
Hon behållde ponnyn och behandlade den som sin egen prinsessa men en dag räkte inte dagarna åt. Den sten rika snubben tog DNA från den döda ponnyn och avlade en ny ponny. Em ståtligt STO :) 
Detta sto sparade mormor och innan den dog så fick den också ett föl vilket är ThunderBlaze som hon gav mig :)
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback