input{ background: url()repeat; border: 1px solid black; font-family: Century Gothic; color: white; font-weight: none; font-size: 9px; } textarea{ background: url()repeat; border: 1px solid black; font-family: Century Gothic; color: blue; font-weight: none; font-size: 9px; }


» SnowTornado

 
 
En av mina nyaste hästar i stallet. Det är en häst som är väldigt pigg och vill väldigt mycket men oftast har lite för mycket press på sig ibland och slarvar. 
 
Lite info: 
Namn: SnowTornado men kallar honnom ST :)
Ålder: Han är född 2009 så han ör alltså 5 år.
Kön: En vallack 
Inrikning: Eftersom jag inte haft honnom så länge så vet jag inte riktigt, men ägarna innan hade honnom som dressyr vilket jag ser att han inte trivs alls bra i. ( mer om det när jag vet)
Ras: Engelskt fullblod
 
Hur gick allting till? 
 
Det var såhär, jag skulle rida lite utanför jorviks kanter. Det var en ganska kall sommar kväll klockan var ungifär 22.00 och det blåste. Men bortom vinden såg jag en underbar svart häst men en tjej gåendes brevid sig. Jag hoppade av för att se om tjejen var okej då hon verkade väldigt ledsen. Hon berättade för mig att hennes föräldrar inte längre tillåter henne ha kvar hästen. Såklart kände jag mig förskräckt och jag såg att både hästen och den lilla tjejen var ledsna. 
Vi satte oss ner ett tag och pratade och då började det regna och bli riktigt stormväder, vi hörde sedan ett par röster som ropade på den lilla tjejen som tydligen hette Nadja. Hon märkte snabbt att det var hennes föräldrar och blev livrädd. Hon gav mig den svarta hästen och sa " ta hand om min lilla prins" 
Hon försvann väldigt fort efter det. Allt blev så spänt i den stunden men jag hade inget annat val än att ta hem hästen. 
Nadja medelade mig dagens efter och frågade hur allt var. och nu är jag och nadja riktigt bra vänner och hon kommer ner till min ibland för att rida den lilla prinsen då jag inte alltid har tid :) 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback